Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY 

 

 I. Všeobecná ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy, uzavřené mezi Prodávajícím, kterým je obchodní společnost Mapex Group, s.r.o., se sídlem Radová 347, 027 32 Zuberec, Slovenská republika, IČO: 46810749, DIČ: 2023582957, IČ DPH: SK2023582957, (dále jen Prodávající) a Kupujícím, jejímž předmětem je nákup a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu Prodávajícího, a to na mazuto.cz

 

Údaje Prodávajícího:

Mapex Group, s.r.o.

IČO: 46810749

DIČ: 2023582957

IČ DPH: SK2023582957

Jsme plátci DPH v Slovenské republice

Kontaktní údaje:

Adresa: Radová 347, 027 32 Zuberec, Slovenská republika

Tel.: +420226288600  od 8:00 do 14:00 (po - pia)

E-mail: info@mazuto.cz

Odpovědná osoba:

Zuzana Šrobová

Bankovní údaje:

Měna EUR (Slovenská republika)

IBAN: SK4083300000002901553680

Měna CZK (Česká republika)

IBAN: CZ9155000000005361275002

 

Pracovní doba e-shop: nepřetržitě

Pracovní doba sklad: od 8:00 do 14:00 (po - pia)

 

  1. Kupující: Fyzická nebo právnická osoba, která objedná v internetovém obchodě www.mazuto.cz zboží nebo službu a uzavře s Prodávajícím smlouvu na dálku prostřednictvím komunikace na dálku, jakými jsou například. elektronická pošta, telefon a pod.
  2. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele.
  3. Smluvní strany se dohodly, že Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky se budou vztahovat na kupní smlouvu uzavřenou na internetové stránce elektronického obchodu www. mazuto.cz, který provozuje. Prodávající, na jejichž základě Prodávající dodá zboží prezentované na internetových stránkách mazuto.cz Kupujícímu (dále jen kupní smlouva) a na všechny vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím, které vznikly při uzavírání kupní smlouvy a při reklamaci zboží.
  4. Uzavřením kupní smlouvy Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, jejich obsah je mu znám a s nimi souhlasí. Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že Prodávající a Kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylně od všeobecných obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před všeobecnými obchodními podmínkami.

   5.  Předmětem koupě na základě kupních smluv je zboží, uvedené v závazném potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího (kterým se uzavírá      kupní smlouva), a to ty produkty nebo služby, které se nacházejí v nabídce společnosti Mapex Group, s.r.o., pro nákup prostřednictvím internetové stránky www.mazuto.cz.


II. Způsob uzavírání a storno kupní smlouvy

  1. Objednávka Kupujícího je návrhem kupní smlouvy. Objednávku je kupující povinen zaslat Prodávajícímu poštou, e-mailovou zprávou nebo ve formě Kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce Prodávajícího www.mazuto.cz. Na základě řádně vyplněné objednávky kupujícího provede prodávající ověření její správnosti a úplnosti. Lhůta, po kterou je Prodávající vázán svou nabídkou zboží včetně ceny, prezentovaného na stránce Prodávajícího, je 24 hodin od odeslání akceptace o přijetí objednávky Kupujícímu. Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním tohoto návrhu na uzavření kupní smlouvy Kupujícího Prodávajícím (dále jen „objednávka“).
  2. Podmínkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnění registračním formulářem požadovaných údajů a náležitostí, a to: jméno a příjmení Kupujícího, kontaktní osoba, fakturační a dodací adresa, e-mailová adresa, mobilní telefonní číslo (ne pevná linka), IČO a DIČ, název zboží, počet kusů jednotlivých druhů zboží, cena zboží, datum vystavení objednávky, způsob úhrady, způsob dopravy nebo převzetí zboží. Prodávající vyřizuje objednávky v pořadí, v jakém přicházejí.
  3. Závazným akceptováním objednávky Prodávajícím je vystavení kupní smlouvy, a to po předchozím přijetí objednávky a po ověření dostupnosti a termínu dodání zboží. Akceptování vystavením kupní smlouvy je v případě zadání platby převodem na bankovní účet, či dobírku zasíláno e-mailem na uvedenou e-mailovou adresu Kupujícího. V závazné objednávky, které nemá Prodávající přímo skladem, nebo nemá dostatečný počet kusů, změní se dodání a podobně, Prodávající předem upozorní Kupujícího a žádá si telefonicky nebo e-mailem opětovné potvrzení a akceptování upravené objednávky , v případě, že Kupující nesouhlasí, má právo objednávku stornovat.
  4. Závazné akceptování objednávky Prodávajícím obsahuje údaje o názvu, specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží nebo jiných službách, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro kupujícího, případně jiné údaje.
  5. V případě, že Kupující odešle objednávku, může ji stornovat kdykoli před expedováním zboží. Objednávku lze stornovat pouze písemnou formou (e-mailovou zprávou nebo poštou), ve výjimečných případech telefonicky po domluvě s pracovníkem společnosti Mapex Group, s.r.o. Potvrzení stornování objednávky oznámí Prodávající Kupujícímu písemnou formou (e-mailovou zprávou nebo poštou), ve výjimečných případech telefonicky. Stornovat objednané zboží před expedicí, má kupující právo bez storno poplatku.
  6. Prodávající je oprávněn neakceptovat objednávku Kupujícího, pokud z důvodu vyprodání zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. O neakceptování objednávky Prodávající informuje Kupujícího telefonicky, poštou nebo e-mailovou zprávou.
  7. Jazyk komunikace se ustanovuje jazyk Slovenský 

 III. Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Prodávající je povinen dodat na základě závazné akceptace objednávky Kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit je nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování, ochranu a zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy. Dále je Prodávající povinen předat nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické formě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží.
  2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od Kupujícího za dodané zboží.
  3. Kupující je povinen převzít zakoupené nebo objednané zboží, zaplatit Prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží a nepoškozovat dobré obchodní jméno prodávajícího. Kupující je povinen potvrdit převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby. Kupující má právo na dodání v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami v závazné akceptaci objednávky


    IV. Dodací podmínky

 

  1. Zboží je prodáváno dle nabízených katalogů Prodávajícího, umístěných na internetových stránkách www.mazuto.cz.
  2. Prodávající je povinen splnit objednávku kupujícího a dodat mu zboží ve lhůtě uvedené v závazné akceptaci objednávky. Místem dodání zboží je místo uvedené v závazné akceptaci objednávky Prodávajícím, nedohodnou-li se smluvní strany v kupní smlouvě jinak. Kupující je povinen převzít zboží v dohodnuté lhůtě a na dohodnutém místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky Kupujícího Prodávajícím.
  3. V případě, že hrozí zpoždění dodání zboží v důsledku nepředvídatelných okolností nezaviněných Prodávajícím, například na straně kurýrní společnosti která je partnerem Prodávajícího, a Kupující Prodávajícího o tomto faktu upozorní, je Prodávající povinen bezodkladně zjistit příčinu a obratem neprodleně informovat Kupujícího o této skutečnosti písemnou formou (e-mailovou zprávou nebo poštou) a dohodnout s ním náhradní (prodlouženou) lhůtu dodání zboží. Pokud Kupující nesouhlasí s touto náhradní (prodlouženou) lhůtou, může od kupní smlouvy odstoupit, o čem písemně (e-mailovou zprávou nebo poštou) informuje prodávajícího.
  4. Kupující má právo při nákupu z internetové stránky www.mazuto.cz zvolit si k dodání zboží osobní odběr. Prodávající vyzve Kupujícího telefonicky nebo e-mailem k vyzvednutí závazné objednávky. Kupující si následně převezme objednávku v provozu internetového obchodu www.mazuto.cz na adrese Radová 347, 027 32 Zuberec, během pracovních dnů v čase od 8:00 – 14:00 hod.
  5. Objednávku zasílá Prodávající Kupujícímu prostřednictvím kurýrních společností DPD a Packeta.
  6. U balíků, které byly uhrazeny Kupujícím prostřednictvím bankovního převodu, si Prodávající účtuje poplatek (za doručení balíku) ve výši 99 Kč s DPH,   v případě společnosti DPD. V případě využití společnosti Packeta, to je 69 Kč s DPH. Při platbě za balík přímo kurýrní společnosti DPD (na dobírku - platba v hotovosti kurýrovi) si Prodávající účtuje poplatek za doručení balíku ve výši 119 Kč s DPH. V případě společnosti Packeta, při tomto způsobu platby, to je 99 Kč s DPH. Cena dopravy při objednávce nad 3000 Kč s DPH je zdarma. V případě nadrozměrných zásilek, je objednávka rozdělena do více balíků a cena dopravy je neměnná. 
  7. V případě, že Prodávající dopraví zboží Kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě Kupujícím, Kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat protokol o doručení a předání zboží. Prodávající realizuje dopravu ke kupujícímu prostřednictvím kurýrní společnosti. Kupující je povinen převzít zásilku. V případě odmítnutí převzetí zboží, dopravce to vyznačí v protokolu.         
  8. Prodávající má právo na náhradu škody (podle ust. § 420 a násl. Občanského zákoníku), v případě, že si kupující objednal zboží, které nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal toto zboží nebo po výzvě prodávajícího si nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním Kupující porušil svou povinnost.
  9. Při určování výše náhrady škody prodávající bere v úvahu především dopravní náklady as tím spojené poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky i všechny ostatní náklady, které mu vznikly s realizací předmětné objednávky a zároveň má právo si účtovat i ušlý zisk. Prodávající má právo i neuplatnit si právo na náhradu škody nebo si uplatnit toto právo jen zčásti. 
  10. Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, zejména zboží i jeho obal a také počet balíků dle dodacího listu či faktury hned při převzetí zboží. V případě, že Kupující zjistí rozdíl v počtu balíků nebo že zboží resp. obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží nebo chybějícího balíku, je povinen Kupující zapsat tuto skutečnost do dodacího listu přepravce a také vyhotovit písemný záznam - reklamaci o rozsahu a povaze poškození zboží, resp. upřesnění chybějícího balíku, které potvrdí i přepravce. Pokud je to technicky možné, Prodávající doporučuje Kupujícímu k reklamaci přiložit také fotodokumentaci poškození a zaslat e-mailem nebo poštou spolu s písemným záznamem Prodávajícímu.
  11. Dodací lhůta začíná běžet dnem potvrzení závazné objednávky Prodávajícím a Kupujícím, která obsahuje všechny potřebné údaje k jejímu vyřízení. V případě, že zboží neumí Prodávající dodat kompletně dle objednávky (není skladem některé zboží v objednaném počtu) informujeme o tom zákazníka telefonicky nebo e-mailem. V takovém případě bude objednávka odeslána Kupujícímu až po odsouhlasení o změně stavu objednávky u Kupujícího.
  12. V případě objednávek zboží, které má prodávající na skladě a které jsou uskutečněny před 11:00 hodinou v prac. den, expeduje Prodávající objednané zboží do 24 hodin od přijetí objednávky.
  13. Ke každému zboží patří daňový doklad (faktura). Prodávající je oprávněn Kupujícímu zasílat fakturu i elektronickou formou, prostřednictvím e-mailové zpráv

V. Kupní cena

  1. Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu zboží ve výši dle závazné akceptace objednávky Prodávajícím (dále jen kupní cena) a náklady na doručení zboží, a to formou dobírky v místě dodání zboží, nebo bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího, uvedený v závazné akceptaci objednávky Prodávajícím nebo v hotovosti při osobním odběru.
  2. V případě, že Kupující zaplatí Prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet Prodávajícího. Kupující je povinen zaplatit Prodávajícímu kupní cenu za dohodnuté zboží nejpozději při převzetí zboží, pokud se Kupující a Prodávající v kupní smlouvě nedohodli jinak.
  3. Ceny v internetovém obchodě jsou uvedeny v Kč včetně DPH. Ceny zboží jsou uváděny bez poplatků za dopravu. Zvýhodněné (akční) ceny a nabídky zboží jsou zřetelně označeny. Platnost zvýhodněné ceny zboží trvá do vyprodání zásob tohoto zboží nebo po dobu trvání doby uvedené při zvýhodněné ceně tohoto zboží.
  4.  Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v době, kdy převezme zboží od Prodávajícího

 

VI. Odpovědnost za vady zboží

  1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší Kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

 

VII. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí platnými zákony Slovenské republiky. V textu se pro označení Slovenské republiky používá označení SR. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce Prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky, není-li mezi oběma stranami vysloveně dohodnuto jinak. Odesláním elektronické objednávky Kupující bez výhrad akceptuje všechna ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání této objednávky. Smluvní strany se dohodly, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoli její změna musí mít písemnou formu.
  2. Kupující prohlašuje, že se před vyplněním objednávky seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi v plném rozsahu souhlasí. V případě, že se prokáží některá ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek jako neplatná nebo nevynutitelná, a to zcela nebo částečně, platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení a zbývající části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
  3. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má ve smyslu § 12 zákonu č. 391/2015 S.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), přičemž spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Spotřebitel zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
  4. Orgánem dozoru je Slovenská obchodní inspekce, se sídlem: Inspektorát SOI pro Žilinský kraj Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina .

 

Všeobecné obchodní podmínky platí od 1.4.2023